2016-01-13

DiaSorin utser Biotech-IgG till distributör i Norge

Biotech-IgG AB har erhållit distributionsrättigheter på den norska marknaden för de diagnostiska analysinstrumenten ARROW Extraction system och BULLET PRO Extraction system samt tillhörande reagensförbrukningsartiklar genom ett non-exklusivt avtal från DiaSorin Ireland Ltd (DiaSorin)(Dublin, Irland). Diagnostikprodukterna från DiaSorin används i kliniska laboratorier på sjukhus och i privatdiagnostiska servicelaboratorier.

DiaSorin är ett globalt företag inom bioteknologi och klinisk diagnostik och har under 40 års tid utvecklat, producerat och marknadsfört reagenskit och instrument för in vitro diagnostik. Dessa används inom ett antal olika kliniska områden för diagnostik av infektionssjukdomar, hjärtmarkörer, benmetabolism, hepatit och retrovirus, onkologi och endokrinologi.

Biotech-IgG AB

Biotech-IgG AB, Odarslövsvägen 50, 224 82 LUND, tel 046-12 37 40, fax 046-12 37 60,

Biotech-IgG är leverantör av ett brett sortiment av högkvalitativa produkter för sjukvårdsdiagnostik samt för forskning, rutin- och processapplikationer för LifeScience och livsmedelsindustrin. Biotech-IgG koncernens vision är att bli den ledande Skandinaviska distributören av immundiagnostik och LifeScience produkter till sjukvården och som även erbjuder ett komplett sortiment av egna produkter till en väldefinierad kundgrupp som verkar inom produktion, utveckling och analys av proteiner, främst antikroppar