2014-04-01

Kallelse till årsstämma

Aktieägarna i Biotech-IgG AB (publ), org nr 556529-6224, kallas härmed till årsstämma måndagen den 5 maj 2014 kl 10.00 på IDEON Science Park, Ideon Agora, rum Hope, Scheelevägen 15, 223 70 Lund.

Aktieägare som önskar delta i bolagsstämman skall dels vara införd i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken den 28 april 2014, dels anmäla sin avsikt att delta i bolagsstämman till bolaget senast den 29 april 2014 kl 12.00 under adressen nedan eller per telefon 046-12 37 40, fax: 046-12 37 60, e-mail: info@biotech-igg.com

Förslag till  Dagordning

1.        Val av ordförande vid stämman.
  2.        Upprättande och godkännande av röstlängd.
  3.        Val av en eller två justeringsmän.
  4.        Prövning om stämman blivit behörigen sammankallad.
  5.        Godkännande av dagordning.
  6.        Framläggande av årsredovisning och revisionsberättelse samt, i förekommande fall koncernredovisning och koncernrevisionsberättelse.
  7.        Beslut:

a) om fastställande av resultaträkningen och balansräkningen samt, i förekommande fall koncernredovisning och koncernrevisionsberättelse.

b) om dispositioner beträffande bolagets vinst eller förlust enligt den fastställda balansräkningen

c) om ansvarsfrihet åt styrelseledamöter och verkställande direktör.

1.        Fastställande av arvoden åt styrelse samt, i förekommande fall, revisorer.
  2.        Val av styrelseledamöter och styrelsesuppleanter samt, i förekommande fall, revisorer och revisorssuppleanter.
  3.    Annat ärende, som uppkommer på stämman enligt aktiebolagslagen (2005:551) eller bolagsordningen.
  4.    Stämmans avslutande

Lund i april 2014

Handlingar

Förslag till beslut jämte övriga handlingar enligt 4 kap 4§ ABL kommer att hållas tillgängliga hos Bolaget senast måndagen 14 april 2014.