2013-09-27

Biotech-IgG AB utökar produktsortiment genom medlemskap i DiaMondiaL

Biotech-IgG AB (publ) har idag blivit antagna som medlemmar i den europeiska In Vitro Diagnostik (IVD) grupperingen DiaMondiaL. Medlemskapet innebär att Biotech-IgG AB får rätt att representera och exklusivt distribuera DiaMondiaLs produkter på de svenska, danska, finska och norska marknaderna.

DiaMondiaL (www.diamondial.com) är en sk European Economic Interest Grouping (EEIG), som underlättar och utvecklar affärsmöjligheter för dess medlemmar genom tillhandahållande och skapande av gemensamma resurser, aktiviteter och kunnande. DiaMondiaL har genom sina 10 medlemmar ett brett samarbete inom IVD-området samt fungerar även som producent och distributör av ett flertal egna IVD-produkter, vilka medlemsföretagen har exklusiv rätt till försäljning av på sina respektive marknader. DiaMondiaLs medlemsföretag har en sammanlagd försäljning på över 300 miljoner Euro, sysselsätter tillsammans över 1000 personer och är representerade i över 30 europeiska länder.

Docent Dario Kriz

VD och koncernchef

Biotech-IgG AB (publ), Odarslövsvägen 50, 225 92 LUND, tel 046-12 37 40, fax 046-12 37 60,